Στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου μας στο θεματικό δίκτυο «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο», οργανώσαμε τους τελευταίους μήνες μια σειρά από δράσεις που στόχο έχουν, αφενός, την αφύπνιση των μαθητών και των μαθητριών του σχολείου αναφορικά με τους κινδύνους που ελλοχεύει η χρήση του Διαδικτύου και, αφετέρου, την καλύτερη οργάνωση των δράσεων για το Διαδίκτυο που προγραμματίζονται για το επόμενο έτος.

Όσον αφορά την οργάνωση στοχευμένων δράσεων για το επόμενο έτος, αποφασίσαμε να διεξάγουμε μια έρευνα μέσω ερωτηματολογίου, για να δούμε τα χαρακτηριστικά της χρήσης του Διαδικτύου που κάνουν οι  μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας. Το ερωτηματολόγιο συντάχθηκε με Φόρμα Google, ώστε να γίνει ευκολότερη η συλλογή και η επεξεργασία των δεδομένων, ενώ στην έρευνα πήραν μέρος οι 143 μαθητές και μαθήτριες των τάξεων Δ’, Ε’ και ΣΤ’.

Τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα, καθώς έδειξαν ότι η χρήση του Διαδικτύου είναι αρκετά συχνή ακόμα και από τα παιδιά της Δ’ Τάξης.

Οι περισσότεροι μαθητές και μαθήτριες συνδέονται στο Διαδίκτυο περισσότερες από 2 φορές από τη Δευτέρα μέχρι την Πέμπτη, ενώ ελάχιστα παιδιά παραμένουν εκτός Διαδικτύου την Παρασκευή και το Σαββατοκύριακο.

Όπως φάνηκε από την επεξεργασία των δεδομένων, οι μαθητές και οι μαθήτριες συνδέονται στο Διαδίκτυο κυρίως για να παίξουν παιχνίδια, και δευτερευόντως για να ακούσουν μουσική, να επικοινωνήσουν με φίλους και φίλες, και να αναζητήσουν πληροφορίες. Ακόμα, παρόλο που το 90% των παιδιών δηλώνουν ότι είναι ενημερωμένα για τους κινδύνους, σχεδόν το 20% ανέφεραν ότι έχουν δώσει τα προσωπικά τους στοιχεία στο Διαδίκτυο για να δημιουργήσουν λογαριασμούς και να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικές αγορές, ενώ αναφέρθηκαν και 15 περιστατικά διαδικτυακού εκφοβισμού.